חברות רכבים מאז ומעולם כללו בתוכם גופים שלמים שעיקרם פיתוח וחשיבה עתידנית. פיתוח רכב חדש לא מסתכם אך ורק במנוע חזק יותר או שיפור ביצועים בכביש. חלק בלתי נפרד הוא כמובן עיצוב הרכב שמכניס אותנו לעולם הרחב של עיצוב תעשייתי. מראשיתו עיצוב תעשייתי מצריך חשיבה יצירתית ולפעמים לא שגרתית בשביל להבליט את הרכב המיועד משאר מתחריו. מנגד חייבת החברה לשמור על רווחיות שתניב כסף וצמיחה כמו כל תעשייה תקינה. רכב שבסוף יעלה על פסי הייצור, הוא אותו רכב שעבר תהליך של עיצוב תעשייתי מדוקדק שהצליח להפיק רכב שמבחינה כלכלית הוא רווחי ומעוצב בהתאמה מושלמת לקהל היעד שלו.
עיצוב תעשייתי בפרט
כל מה שנכנס בין הסקיצה הראשונה עד למודל שמוכן לייצור, ניתן לסווג לתחום של עיצוב תעשייתי. בעולמנו כיום, המסחר חוצה גבולות והייצור של מוצר זה או אחר יכול להגיע לכמויות עצומות. שום מפעל לא יכול להתקיים ללא מחלקה של עיצוב תעשייתי שמנוהלת עלי-ידי מומחים בעניין. במקביל לגידול התעשייה ההמונית גדל הצורך באנשים שלמדו עיצוב תעשייתי. בארץ, תחום של עיצוב תעשייתי בעולם הרכב לא קיים כי ככל הנראה, יחד עם מות הסוסיתא מתה כל תעשיית הרכב בארץ. יחד עם זאת בשאר העולם הדבר שונה לגמרי ובמדינות מסוימות יש מוסדות המלמדים עיצוב תעשייתי ספציפית ברכבים כגון איטליה.
מסקיצה עד לאולמות התצוגה
עיצוב תעשייתי נמצא בכל תעשיות היצור ההמוני ובפרט ביצור רכבים. חברות הרכבים מקציבות סכומי עתק בתהליכי עיצוב תעשייתי שעובר רכב, מיומו הראשון כקונספט עתידי עד להיותו מוצר מוגמר. שינוי העיקרי שעברו חברות הרכבים בעשורים האחרונים הוא מתן דגש על אגפים שמתמחים בעיצוב תעשייתי כחלק בלתי נפרד ולרוב החשוב ביותר ליצירת רכב שבסופו של יום גם יצליח בשוק הרכבים הצפוף.
המאמר נכתב על ידי מכונת כתיבה שירותי קופירייטינג, תוכן, ניהול תוכן, כתיבה שיווקית. כתיבה ופרסום מאמרים ברשת התוכן הוא המלך וכל אתר הוא אס מנצח